Zajadrali smo že v globoko morje 4. tedna pouka na daljavo, odkar so se začele korona počitnice – ups, korona šola oz. pouk na daljavo. Čas je, da malo ovrednotiš svoje na novo oblikovane učne navade. |
V tem mesecu se začne preverjanje znanja, tako da bodo kmalu tudi učiteljice videle, kako ti gre pri pridobivanju znanja, zato je skrajni čas, da zagrabiš učenje s polno paro.
Vprašanja ti bodo pomagala pri kritičnem pogledu na svoje učenje. Preberi vprašanja. Izberi en odgovor, ki zate najbolj velja.
Na koncu preveri, kje imaš možnosti za izboljšanje učinkovitosti svojega učenja.
- Kdaj se učiš?
- Učim se večkrat po malo; približno petkrat po 10 minut; lepo enakomerno porazdeljeno čez cel dan.
- Učim se po ustaljenem urniku, večino gradiva predelam dopoldne, popoldne in zvečer delam za šolo samo, če mi še kaj ostane.
- Učim se zvečer, ker spim do kosila, popoldne pa se še malo družim z družinskimi člani in s hišnimi ljubljenčki.
- Enkrat dopoldne, drugič popoldne; ura ni moj gospodar.
- Kaj se učiš?
- Učim se samo stvari, ki me zanimajo in veselijo.
- Natančno preberem napotke učiteljic in večinoma naredim, kar zahtevajo.
- Gradivo učiteljic je zelo zahtevno, zato selekcioniram gradivo in se naučim tisto, kar razumem.
- Raje sploh ne pogledam, kaj bi se moral učiti, ker je tako ali tako vsega preveč.
- Kdo in koliko ti pomaga pri učenju?
- Če česa ne znam, hitro pokličem sošolca.
- Mama ali oče mi povesta, kaj je potrebno narediti. To potem naredim sam, onadva pa preverita, če sem naredil prav.
- Vse zmorem popolnoma samostojno. Zahteve učiteljic niso pretirane.
- Oče ali mama sta sedaj moja učitelja. Zelo natančno vse predelata in mi potem vse razložita. Včasih se ne potrudita dovolj in takrat ju malo oštejem.
- Kaj narediš, če se ti pri učenju zatakne?
- Začnem jokati in takoj pride nekdo, ki mi pomaga.
- Še enkrat preberem navodilo in premislim, kaj moram narediti.
- Poskušam in poskušam vedno znova, enkrat bo že uspelo.
- Zaključim za tisti dan, ker se je učiteljica zagotovo zmotila in je ponesreči poslala snov za višji razred. Potem držim pesti, da se te organizacijske težave čimprej razrešijo.
- Čemu se učiš?
- Da bom imel enkrat dobro službo, ki me bo veselila.
- Da bom imel veliko znanja in bom lahko s svojim znanjem pomagal drugim ljudem.
- Da mi ne bo potrebno med počitnicami hoditi na popravne izpite.
- Da bom lahko prišel na željeno srednjo šolo.
- Kaj vse počnem ob učenju?
- Poslušam glasbo.
- Žvečim.
- Pogledujem na telefon.
- Nič drugega.
- Kako imaš urejen svoj učni prostor?
- Vse pripomočke imam na enem mestu.
- Občasno iščem posamezne zvezke in druge pripomočke.
- Učim se vsepovsod in nimam svojega prostora za učenje.
- Težko se znajdem na svojem učnem prostoru, ker ga poleg mene uporabljajo še drugi in je tam veliko stvari, ki ne sodijo k mojemu učenju.
- Kako bi opisal dogajanje v svoji glavi v procesu učenja?
- V glavi se mi bliska od vseh podatkov.
- Moj um razmišlja, povezuje in išče podatke.
- Misli mi uidejo drugam, a jih hitro pripeljem nazaj k snovi.
- Misli mi plavajo svobodno, le sem in tja se srečajo s snovjo.
Preden ovrednotiš svoje odgovore, odgovori še na naslednje vprašanje:
Kako se počutiš ob učenju?
radovedno sproščeno nesvobodno sam sebi se smilim ubogljivo odločno samozavestno prestrašeno jezno razigrano nestrpno
Tvoja naravnost do učenja je zelo pomembna. Če se zavedaš, da je znanje pomembno, če si ponosen nase, ko se naučiš kaj težkega ali rešiš težek račun, se počutiš prijetno. Prijetna čustva ob učenju so znak, da si na dobri poti.
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | |
1. | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 1 | 2 | 1 |
2. | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 0 | 1 | 2 |
3. | 0 | 1 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 |
4. | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 |
Preštej število točk in preveri, kakšen je tvoj učni stil učenja na daljavo.
13–16 – Čestitam. Tvoj učni stil je sistematičen in učinkovit. Prepričana sem, da ti gre dobro, da dobro utrjuješ že osvojena znanja in pridobivaš nova. Upam, da se boš vseeno z veseljem vrnil v šolske klopi.
7–11 – Za silo ti gre, vendar imaš še veliko možnosti za izboljšanje. Premisli, kje je tvoja šibka točka. Je to samostojnost? Se preveč zanašaš na svoje starše? Je to pozornost, ki ti neprestano uhaja k drugim stvarem. Morda so težave z motivacijo, ne veš, zakaj bi se sploh učil?
0–6 – Ojoj! Tale pouk na daljavo te je presenetil nepripravljenega. Bolj boš moral zagristi v to kislo jabolko. Najbrž že od prej nisi imel najboljših učnih navad. Ker bo pouk na daljavo najbrž potekal še nekaj tednov, začni jutri bolj resno in odgovorno. Premisli, kako se boš lotil učenja, saj ni tako težko, kot se zdi. Najbolj pomembno je, da se lotiš in vztrajaš. Le pogum!
Pripravila za vas: Andreja Jalen
Če imaš kakšen ugovor na vrednotenje ali si opazil kakšno napako, se lahko pritožiš na naslov andreja.jalen(at)guest.arnes.si
Pritožba bo rešena v najkrajšem možnem času.